ALILUX erbjuder garanti på produkter som levererats till kund i Sverige och täcker inte förlust av inkomst eller andra följdskador, inte heller handhavandefel.
ALILUX garantiperiod på produkter varierar mellan olika varumärken. Ring oss för mer information.
ALILUX erbjuder 3 månaders reservdelsgaranti på begagnade produkter från leveransdatum.
ALILUX reservdelsgarantin omfattar endast reservdelar. Andra kostnader så som arbete, restid, besöksavgift, frakt och liknande ersätts inte.
ALILUX erbjuder servicegarantin på produkten och innebär att vi garanterar att produkten repareras med hjälp av service tekniker eller skickar reservdelar och står för transport.
ALILUX garantitid gäller endast som maskinerna installeras av behörig tekniker, annars faller garantitiden. Maskiner med 400 V anslutning levereras utan kabel och kontakt. Maskiner med 230 V anslutning levereras med vanlig 230 V stickkontakt.
ALILUX reserverar sig för att varor kan ha utgått från sortimentet och garanterar inte att alla bilder kommer att exakt återge produktens verkliga utseende. ALILUX reserverar sig för prisförändringar, prisfel som kan uppstå och produktförändringar utom vår kontroll samt för eventuella tryckfel på vår hemsida.
ALILUX förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfel.
ALILUX är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet anses bl.a. myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.
ALILUX följer lagen om distanshandel
Alilux Storkök AB
Strömsätravägen 18,
127 35 Skärholmen
Mob: +46 73 990 62 19
Tel: 08 10 10 04
e-post: info@aliluxstorkok.se
Organisationsnummer: 559164-0239
Öppettider: helgfria vardagar, 09.00-17.00.
Vi mottagandet av din order skickas det inom kort en orderbekräftesle till din e-post med orderinformation. Kontrollera alltid att din bekräftelse stämmer, i annat fall kontakta kundtjänst snarast om något är oklart. Vid ändring av order som redan levererats gäller särskilda villkor.
Ert paket levereras till närmsta utlämningsställe eller till din adress beroende på valt transportsätt.
Leveranstid beror på produkt. Varor som finns i lager eller som skickas från våra leverantörer skickas omgående och tar mellan 2-5 arbetsdagar. Se info för den enskilda produkten. Är produkten slut i lager eller gäller detta en beställningsvara kan leveransen ta ytterligare 2-6 veckor att leverera. Vid beställning av produkter som har olika leveranstider kan vi ordna separata beställningar, kontakta kundtjänst. Vid leveransförsening meddelas detta genom e-post eller telefon. Vid leveransförsening har kund rätt att häva köpet. Vi reserveras oss för slutförsäljning och eventuella prisfel.
Vi gör alltid vårt bästa för att leverera kundens beställning på utlovad tid. Tyvärr kan det ibland uppstå fel. Vid fördröjning av leverans, kontakta oss omgående. Vid annullering av försenad vara, kontakta kundtjänst. Alilux tar inte ansvar för någon skada som kommit till följd av att en aviserad leveranstid överskridit.
Alilux ansvarar för transport till kund. Alla försändelser är försäkrade mot skador eller förlust och utgör ingen risk för kund. Följ nedanstående riktlinjer vid leverans om skada upptäckts innan signering av fraktsedel.
Beroende på din leveransadress och de val du har gjort vid din beställning så sker transport antingen med våra egna bilar, Alilux Transport eller med DHL.
ALILUX TRANSPORT
Våra transportlösningar utgår från Stockholm och vi levererar inom Södermanland och Uppland regionen. Transportsträcka kan skäddarsys efter kundens önskemål. Pris på transport kan variera beroende på sträckan, gods och antal medarbetare med på uppdraget. Kontakta kundtjänst för prisfrågor.
Leverans med Schenker eller DHL kan ske på olika sätt beroende på vilken sorts vara du har beställt och vart i landet du bor. Följande möjligheter erbjuds för transport till dig:
Fyll i din mejl för att ta del av nyheter och erbjudanden!
Status